Cel mai dureros sentiment este să te simți inutil și nedorit de omul pe care îl iubești

Este dureros să realizezi faptul că omul pe care îl iubești și-l respecți din tot sufletul, nu te mai iubește și nu mai are nevoie de tine în viața lui

Se poate întâmpla ca persoana să observe acțiuni foarte clare care confirmă faptul că partenerul nu mai este atât de interesat de relație. Da, se mai întâmplă ca acestea să fie doar niște presupuneri, dar această realizare tot nu-ți face viața mai ușoară.

Ce trebuie să faci dacă pe partenerul tău îl bântuie sentimentul că nu mai are nevoie de tine, că el nu mai este în mod special interesat de tine.

Cum să reacționezi atunci când partenerul tău simte că nu mai are nevoie de tine și nu mai poartă un interes deosebit pentru prezența ta în viața lui?

Iată câteva lucruri la care merită să te gândești:

1. Care este esența acelei inutilități pentru tine

Cu cât gândurile tale sunt mai concrete și corect formulate, cu atât simplifici mai mult sarcina pentru tine.

Care sunt nevoile tale? Cât de des ar trebui un partener să te cheme la întâlnire, ce ar trebui să promită, ce angajamente să facă etc? Toate aceste răspunsuri te vor ajuta să înțelegi mai bine de ce ai nevoie cu adevărat de la un partener sau altul.

2. Câte din nevoile tale partenerul ți le poate oferi

Cu cât mai bine îți cunoști partenerul, cu atât mai mult acest lucru te ajută să determini faptul dacă – îți poate el oferi cu adevărat ceea ce ai nevoie sau nu?

Ei bine, sau cel puțin o parte din acele lucruri dacă poate, vrea să ți le ofere? Care ar fi motivația lui să facă asta?

Dacă poate și e dispus, cum ar vrea el să fie tratat în schimb. Ești tu dispusă oare să-i oferi ceea de ce are el nevoie.

3. Privește situația din altă perspectivă

Încearcă să schimbi atitudinea vizorul, nu contacta cu persoana pentru o vreme. Încearcă să scoți în evidență doar faptele lui și vorbele pe care le demonstrează prin acțiuni. Privești totul în ansamblu, nu mai justifica totul doar din propria perspectivă.

Încearcă să descrii acea situație ca și cum nu ar fi despre tine, ci despre alte persoane. Fii maxim obiectiv și sincer cu tine și partenerul tău.

4. Nu amesteca problemele tale interne cu relația ta cu partenerul

Este posibil să ai o problemă de stima de sine, să trăiești cu un sentiment de singurătate. Nu știi niciodată ce traume psihice și probleme ai.

Este important să înțelegi care dintre acele experiențe se referă la personalitatea ta, la lumea ta interioară. Și care se referă în mod specific la problemele din relație.

Partenerul nu trebuie și nu este obligat să te „vindece” și să preia funcția de psihoterapeut personal.

Poate că ai așteptări prea mari și pur și simplu ar trebui să rezolvi problema ta cu un specialist avizat, iar partenerul doar să-ți fie aproape și să te încurajeze?

5. Ești prea obsedat de această persoană?

Cât de diverse sunt interesele tale, cum îți petreci ziua, ce fel de cerc social ai. Care sunt obiectivele tale acum, mergi spre ele?

Dacă există doar această o singură persoană și o singură relație în viața ta, atunci trebuie să lucrezi mai întâi cu dependența ta în sine. Riști să suferi și mai mult dacă nu iei atitudine și nu schimbi ceva.

6. Clarificați singuri circumstanțele și decideți cum să procedați

Poate că merită să purtați o conversație detaliată. Poate merită să fiți de acord asupra unei pauze în relație etc.

Principalul lucru este să nu stai mult timp în incertitudine – conturează-ți pașii – ce să faci în continuare, în ce direcție să te miști și cum să acționezi.