Nu mai pretinde că ai o relație fericită când ea este construită din firimituri. Meriți mai mult.

Trăiești în așteptarea unui răspuns la mesajul tău. Nu contează că îți pui telefonul pe modul avion doar ca să vadă că ești indisponibilă, plecată în lume, trăind o viață de invidiat. Mintea ta este încă la acel mesaj care nu va veni, la acea persoană care nu te va contacta decât dacă o faci tu prima.

Continui să faci o masă din firimituri pentru că așa ai fost învățat să iubești: cerșind.

Ai fost învățat că dragostea trebuie câștigată și că ar trebui să dovedești că o meriți, așa că faci tot ce poți, fără să te întrebi niciodată dacă obiectul afecțiunii tale merită tot ceea ce oferi atât de liber.

Faci tot posibilul pentru a dovedi că meriți atenția prietenilor tăi. Planifici și programezi fiecare întâlnire, găzduiești fiecare cină și continui să te întâlnești cu „prieteni” care te lasă cu seen mai des decât îți trimite mesaje.

Continui să te întorci la o fântână care este în mod clar uscată și te întrebi de ce îți este atât de sete tot timpul.

O relație sănătoasă și împlinită necesită informații, sprijin, companie și afecțiune. Când insiști pe relații unilaterale, pierzi nenumărate alte oportunități de a forma legături puternice și satisfăcătoare cu oameni care se pot agrega foarte mult în viața ta în loc să te lase cu dorință.

Recunoaște că primești doar firimituri.

Nu poți întrerupe ciclul cerșirii pentru atenție până când nu recunoști că acele bucăți mici cu care ai fost hrănit nu sunt suficiente pentru a-ți potoli foamea, că nu sunt altceva decât o momeală pe care alții le-au folosit pentru a te ține în cârlige.

Ai grijă de trauma copilăriei tale.

Copilăria ta te informează cum vezi lumea ca adult. Primele exemple de relații pe care le experimentezi sunt modulate de părinții.

Dacă ai fost învățat că trebuie să te comporți într-un anumit fel sau nu vei fi demn de iubire și acceptare, s-ar putea să-ți petreci întreaga viață urmărindu-ți pasul.

Lucrează cu un terapeut.

Evaluarea traumei copilăriei nu este o sarcină ușoară. Un terapeut nu numai că te poate ajuta să faci evaluarea corectă, dar te poate ajuta să găsești cea mai eficientă modalitate de a-ți procesa trauma și de a lucra la vindecare.

La început, angajarea într-o relație sănătoasă și stabilă va fi o provocare. Aparenta „plictiseală” a iubirii sănătoase te va face să te întrebi dacă acea iubire este chiar reală.

Vei găsi vina unui partener care îți oferă mai mult decât firimituri. Vei fi suspicios în ceea ce privește motivația sa și intențiile aparent ascunse.

Va fi nevoie de ceva timp pentru a te obișnui că meriți să fii iubit pentru ceea ce ești.

Vestea bună este că te poți obișnui.

Lucrează la limitele tale.

Privește cum se comportă oamenii în jurul tău. Sunt atenți la sentimentele tale? Sunt conștienți de timpul tău? Te iau de la sine?

Când granițele tale sunt slabe, oamenii vor trece peste tine, te vor lipsi de respect și se vor aștepta să te întorci pentru mai mult.

Vei speria o mulțime de oameni prima dată când te ridici pentru tine. Asta face parte din proces. Nu sunt obișnuiți să te vadă să ceri ce meriți.

Sunt obișnuiți să te vadă nesigură pe tine, anxios și nesigur. Sunt obișnuiți să te vadă cerșind resturi și îi va speria să te vadă că ceri o masă completă.

Unii oameni te vor părăsi când îți stabilești și îți întărești granițele. Nu au avut niciodată în minte interesele tale cele mai bune.

Cei care îți respectă limitele vor aprecia faptul că ai standarde și se vor strădui să le îndeplinească.

Când se va întâmpla asta, vei ști că ești iubită.

Citește și: